Sparkly Santa Hat Ice Cream

Monday, 23 January 2012

kehidupan baru ^__^

assalamualaikum ..
lalalala ..sebenarnya tak tahu nak cakap apa !betol ..oke lahh nak cerita sikit pasal kehidupan kat hostel untuk tahun 2012 . Start tahun 2012 asrama puteri kissaas buat peraturan baru iaitu balik sekolah tak boleh masuk asrama dan terus pergi pre ..kitorang pun tak tahu kenapa daan kitorang sebagai pelajar cuma ikut jew peraturan yang telah digubal ..hahahaha ..setiap hari saya akan bangun tidur pukul paling awal 4.30 pagi dan paling lewat 5.45 pagi ..hahahaha ..lepas tuh saya akan terus pergi uruskan diri daan buat apa yang patut ,,.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
oke ..malam saya akan tidur dalam pukul 12 macam tu lahh lebih kurang !sebelum tidur kami dorm Siti Hajar dikehendaki untuk membaca surah Yasin beramai-ramai dan kemudian masuk tidur 1 itulah rutin harian saya di asrama sepanjang tahun 2012 ..
.
.
.
.
.
.
.
sekian , wassalam ~

keluar----->masuk


saya tahu bukak sekolah lepas raya cina neyh saya akan kehilangan ramai kawan dan akan dapat ramai kawan baru !adushh ..sedeyh rasanya ~ saya sayang sangat dengan r&v !tapi nak buat macam mana kann ???adat la tuhh bertemu berpisah !huh ~ rasa nak pusing jew balik jam kat dinding ..tapi taknak ulang balik PMR lahh !hahahaha ...sumpah sekarang neyh air mata tengah meleleh kat pipi ..sebak sangat ,tak tahu kenapa !rasa macam tak boleh nak terima semua takdir neyh ..astaghfirullah ~ apa yang saya dah buat neyh .. "syafiqah !relakan pemergian mereka !mungkin awak akan berjumpa dengan kawan yang boleh menggantikan tempat dia.." "Tak !takde sape boleh ambil posisi kawan saya ,,saya sayang sangat dekat dia dan kasih sayang saya takkan pudar untuk dia ..faham ???'' "syafiqah ,bersabar lahh ,Allah mengetahui yang terbaik untuk awak .." "Terima Kasih atas nasihat awak ! saya sangat menghargainya ..saya cuma mengharap satu benda jew kalau dye keluar dari sekolah tuhh " "apa dia???" "saya harap KAWAN saya tuhh dapat kekalkan imej sekolah agama dye  di sekolah baru nanti ,saya tak harap awak pakai tudung labuh ,cuma saya mintak awak jaga batas pergaulan awak antara lelaki dengan perempuan ,itu jew yang saya harapkan dari awak !insyaallah kalau panjang umo kita akan berjumpa lagi dan jika sebaliknya ,saya harap awak maafkan segala kesilapan saya dan halalkan segala2nya yang awak pernah bagi kat saya !doakan kejayaan saya dan kawan2 yang lain..sayang kamu (MARINA HARUMI) ! " "itu jew pesanan terakhir saya untuk awak "
.
.
.
.
hatiku bermonolog sendiri !.
.
.
.
.
sekian ,wassalam ~
 
assalamualaikum ..

balik asrama ^___^

assalamualaikum ..
sebenarnya saya dah ngantuk sangat!tapi tangan saya belum ngantuk agy taw ..hary neyh hari yang dinantikan oleh student Samt Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah ..balik asrama ~ waa ,,,dengar perkataan tuh semua orang pasti merungut !termasuklah diri ini ,tak tahu kenapa tapi adat kodd ~ lalalalalalala ..ngantoknya -.- ! oke lahh ,kebiasaannya malam last dekat rumah ,pelajar samt neyh mesti semua sibuk dengan buku ..hohohohoho ..bunyi macam gempak !padahal mukabuku ..wekk :) saya pun tergolong jugak lahh ..sebenarnya saya tengah tension dengan homework yang belambak neyh ..dah tension baik update blog lagi seronok !meluahkan perasaan kat sini ..lolalolalolalola ..adushh ..peningnyaa ~ barang tak packing lagy ! baju tak iron lagy ..matilah saya besok kena tazkirah dengan mak saya ~ terpaksalah esok menadah telinga ..hahahahahaha ..bosan kann ???duk asrama lagi bosan !wek :) rinduu kat mak+abah !huhuhuhuhu ..
#gilak punya luahan !neyh la manusia yang takde kerja sengaja mencari kerja ..
.
.
.
sekian~
.
.
.
.wassalam ~

Sunday, 22 January 2012

kat sekolah gaduh ..kat rumah baik ???

assalamualaiku ..
saya nak cerita pasal sorang kawan saya neyh ..nama dye saya gelar aris lahh !sedap gak kann ???hahahahaha ..kalau tak suka cakap taw ,bukan apa kalau letak nama betul malu pulak kann ??? :)
aris neyh nak kata baik tuhh boleyh tahan lahh ,nak kata jahat tuhh tak lahh cuma nakal tuh sket lahh ,adoii ~ maaf yew aris ~ ada satu hari neyh saya mesej ngan si aris neyh ..then aris neyh tanya kat saya ,, ''kenapa bila kita kat luar baik jew erk ???tapi bila kat sekolah mesti selalu gaduh ???'' saya pun berkata .."siapa yang carik pasal dulu???'' kemudian aris berkata lagi ''aku ke???'' saya pun menjawab ''yelahh ..ko start dulu !bila jumpa aku ada jew yang tak kena !aish ~ aku sabar jew ngan ko taw ..'' aris yang berhati lembut neyh pun berkata ''aku mintak maaf lahh yea ,kalau selama neyh aku kasar dengan ko dan terima ksih laa sebab selalu bersabar dengan aku !'' wahh ..terima kasih la yew aris saya seronok sangat lepas awak mintak maaf kat saya ..kalau kalian nak kenal ngan aris neyh ,carilah dia kat SAMTS Salahuddin Abdul Aziz Shah ..tingkatan 4 sebaya ngan saya ~ sekian ..
wassalam ~

krs---->polis ???

assalamualaikum ..
saya nak tanya kenapa ramai budak KRS masuk KADET POLIS eyh ???jangan terasa ..cuma tanya jew ..lagi ramai lagy bagos kann ???cuma saya pelik aje ,,takdek angin tiba2 jew!aish ..konfius >.< ...korang yang bertukar unit uniform neyh tak kesian kat ustaz rahman ke ???mohon respon kepada yang bertukar unit ..
sekian ..
wassalam ~

^_____^

assalamualaikum ..
bukak sekolah kitorang (dak tingkatan4) disuruh untuk pilih kelas !alhamdulillah ,saya layak untuk ambik kelas sains ..mula2 saya rasa terkejut+teruja sangat sebab tak pernah terbayang yang saya akan duk kelas dengan budak2 pandai..maklumlah ,saya dulu kelas belakang !tiba2 ,naik tingkatan 4 satu kelas ngan budak2 kelas depan ! aish ..kekok gilaa ~ setakat neyh belajar alhamdulillah ake saja ..belum ada masalah lagy ..cuma kadang ada sedikit tension lahh ..tapi nak buat macam mana kann ???saya pilih aliran tuhh ,jadi saya kenalah pandai tanggung !kann ???cuti raya cina cikgu bagi homework banyak yang teramat ,saya buat sampai tak sarapan+makan tengahari !sakit kepala tak yah cakapla ...adoii ~ nak kejar impian mesti kena berkorban kann ???baiklah ,walau apa pun yang terjadi saya tetap akan mengejar impian saya dan buktikan pada kedua ibubapa saya yang sebenarnya saya boleh lebih cemerlang dari abang saya dan jadik macam yang mereka impikan !doakan kejayaan saya ...
saya cuma mengharapkan yang kawan2 sekalian boleh memberi tunjuk ajar dan perbaiki kelemahan saya dalam mengejar impian saya neyh ~
sekian ,jika ada sebarang kesilapan harap diampunkan dan halalkan ilmu yang kalian pernah kongsikan dekat saya ..
wassalam ~

ada orang suruh update ~

assalamualaikum...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sekian ~